استعلام رجیستری گوشی، گارانتی و سرقتی بصورت همزمان

استعلام رجیستری گوشی، گارانتی و سرقتی بصورت همزمان

 

استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ)

توجه:
در صورتی ‌که قصد خرید دستگاه‌های دیجیتال همانند: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را دارید جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بعد از خرید، ضروری است که قبل از خرید نسبت به استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن دستگاه مورد معامله، از طریق سامانه همیاب 24 اقدام نمایید.

در پاسخ استعلام حتما قانونی بودن دستگاه، تطابق مشخصات پاسخ استعلام همانند (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت وارد کننده دستگاه، نوع واردات و … را با دقت بررسی نمایید.

جهت استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن گوشی تبلت و لپ تاپ کلیک کنید.

آموزش استعلام رجیستری گوشی، گارانتی و استعلام سرقتی نبودن

1- جهت استعلام وارد سامانه همیاب 24 به آدرس hamyab24.ir شوید و یا اپلیکیشن همیاب 24 را دانلود و نصب نمایید.

2- شناسه IMEI دستگاه را وارد نمایید (شناسه IMEI دستگاه بر روی جعبه و پشت باتری درج شده، علاوه ‌بر این با شماره‌گیری #۰۶#* نیز قابل ‌رؤیت می باشد).

نکته: برای لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های دیجیتال شماره سریال آن را وارد نمایید.

۱۵ رقم ابتدایی شناسه IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.

3- بعد از دریافت پاسخ استعلام حتما قانونی بودن دستگاه، تطابق مشخصات پاسخ استعلام همانند (مدل و برند ذکر شده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت وارد کننده دستگاه، نوع واردات و … را با دقت بررسی نمایید.

مشاهده اطلاعات شرکت‌های گارانتی تلفن همراه

در نتیجه استعلام به موارد زیر دقت نمایید:

سرقتی بودن دستگاه

در پاسخ استعلام در صورت مشاهده “شناسه IMEI/ سریال به عنوان یک کالای سرقتی/ گمشده در سامانه همیاب 24 ثبت شده است”، می‌بایست از خرید دستگاه مذکور به دلیل سرقتی/ گمشده بودن آن صرف نظر نمایید.
درصورتی که شما دستگاه را پیدا کرده‌اید، می توانید از طریق گزینه “این کالا را پیدا کرده‌ام” نسبت به ثبت مشخصات دستگاه در سامانه همیاب 24 اقدام نمایید و با کمک سامانه دستگاه را به دست صاحب اصلی آن برسانید.

غیرقانونی بودن دستگاه

در پاسخ استعلام در صورت مشاهده “شناسه دستگاه قانونی نیست”، از خرید دستگاه مذکور صرف نظر نمایید، به این دلیل که دستگاه با این شناسه غیرقانونی بوده و به ‌هیچ ‌عنوان، امکان ثبت و فعال‌سازی آن در سامانه همتا وجود ندارد.
دستگاه با شرایط فوق، پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن قطع شده و در شبکه اپراتوری تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

در صورتی که در پاسخ استعلام “عنوان واردکننده: شرکت ****” ذکر شده بود، به این معنی می‌باشد که شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است.
هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه IMEI ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه IMEI قابل مشاهده از طریق #06#* و …، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *