تمام راه های پیدا کردن پین کد سیم کارت

تمام راه های پیدا کردن پین کد سیم کارت | PIN CODE

 

به احتمال زیاد شما هم بعد از خرید سیم‌کارت پوکه آن را دور انداخته یا گم کرده‌اید. نگران نباشید با مطالعه این مقاله قطعا می‌توانید پین کد(رمز سیم‌کارت) خود را پیدا کنید. پس باما همراه باشید تا تمام روش‌های پیدا کردن PIN CODE سه اپراتور همراه‌اول، ایرانسل، و رایتل را باهم بررسی کنیم.

پوکه سیم‌کارت

راحت ترین روش برای پیدا کردن رمز سیم‌کارت بررسی پوکه سیم‌کارت است زیرا رمز سیم‌کارت بسیار واضح بر روی آن حک شده است.
در زمان خرید سیم‌کارتتان جسمی به شکل زیر به شما تحویل داده خواهد شد که خود سیم‌کارت را از روی آن شکسته و بیرون می‌آورید.
همانند تصویر زیر بر روی پوکه سیم‌کارت کد PUK وجود دارد که درست همان‌ چیزی است که بدنبال آن میگردیم.

با استفاده از این کد‌ها می‌توانید قفل سیم‌کارت خود را باز کنید اما اگر پوکه سیم‌کارت خود را گم کرده‌اید اصلا نگران نباشید زیرا در ادامه مطلب تمام روش‌های پیداکردن پین کد سیم‌کارت را به شما آموزش خواهیم داد.

پیدا کردن پین کد سیم‌کارت‌های همراه‌اول

پیدا کردن پین کد سیم کارت های همراه‌اول

سیم‌کارت‌های همراه‌اول درصورت خارج شدن از گوشی یا خاموش و روشن شدن گوشی نیاز به وارد کردن رمز سیم‌کارت دارند.

بازیابی پین کد سیم کارت همراه‌اول

برای مشترکین سیم کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول، چندین راه وجود دارد تا نیاز نباشد به دفتر امور مشترکین همراه اول مراجعه کنند. اما هر کدام از روش‌های زیر، ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی دارند که ممکن است با شرایط شما مطابق نباشد و در نتیجه آن روش برای شما کارساز نشود. پیشنهاد می‌کنیم تمام روش‌هارا با دقت مطالعه کنید.

تماس با پشتیبانی همراه اول

اگر از خط همراه اول با این سامانه تماس می‌گیرید، به 09990 زنگ بزنید و در صورت استفاده از خطوط دیگر جهت برقرای تماس با پشتیبانی همراه، شماره 091209990 را شماره‌گیری کرده، عدد 1 را انتخاب و شماره خود را وارد کنید. سپس منوی «خدمات غیرحضوری» را با وارد کردن عدد 3 انتخاب کنید.
حال نوبت وارد کردن عدد 2 است تا بتوانید pin و puk خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید جهت دریافت پین کد و کد پوک سیم کارت باید اطلاعات هویتی خود را به پشتیبانی همراه اول بگویید تا تایید شود. پس از طی کردن مراحل و در صورت تایید پشتیبان، می‌توانید کد پوک و پین را تحویل بگیرید و از آن به راحتی استفاده کنید.

ارسال عدد ۲ به سامانه ۸۹۶۹

این سامانه در پاسخ به پیام کوتاه شما، راهنمایی مناسب جهت بازیابی رمز اول سیم کارتتان را ارائه خواهد کرد که می‌تواند به شما در پیدا کردن پین سیم کارت کند…..

استفاده از برنامه همراه من

با استفاده از سامانه آنلاین مدیریت حساب همراه‌اول می‌توانید به پین کد همراه‌اول و کد پوک خود دسترسی داشته باشید. همچنین خدمات گسترده دیگری نیز وجود دارد که پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر و بعد از ثبت نام، آنها را مطالعه نمایید.

مراجعه حضوری به دفاتر خدمات همراه اول

در آخر قطعی ترین روش: مالک سیم‌کارت می‌تواند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، به دفتر مراجعه کند. اگر مالک سیم کارت دائمی 912 باشید، لازم است سند سیم کارت را هم به دفتر ارائه کنید تا احراز هویت انجام شود. پس از انجام شدن مراحل، دفتر امور مشترکین به شما پین و پوک مورد نیاز را ارائه خواهد نمود.

پیدا کردن پین کد سیم‌کارت‌های ایرانسل

پوکه سیم‌کارت ایرانسل دارای یک “کد قفل گشای شخصی/ PUK” است که اصطلاحا به آن پین کد می گویند. اگر کد PUK خود را فراموش کرده اید و امکان دسترسی به خدمات سیم کارت ایرانسل خود را ندارید، نگران نباشید با روش زیر به راحتی می توانید آن را بدست بیاورید.
نکته: درنظر داشته باشید که سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل نیازی به پین کد اختصاصی ندارند و می‌توانید با وارد کردن رمز چهار رقمی 0000 و یا 1234 قفل سیم‌کارت را باز کنید.

تنظیم مجدد پین کد سیم کارت همراه‌اول

در ابتدا سه مرتبه یک کد PUK اشتباهی وارد کنید تا سیم کارت ایرانسل شما قفل شود. سپس عدد ” 00971312″ را وارد کنید. در این مرحله از شما درخواست ورود یک پین کد جدید می شود.

شما باید پین کد جدید را یک عدد دلخواه بین 4 تا 8 رقم وارد کنید. در مرحله بعدی نیز همین کد را مجدد وارد کنید و روی “تائید” بزنید. توجه کنید در هر دو مرحله یک عدد یکسان را وارد کنید تا پین کد انتخابی شما تائید شود.

طی این فرایند مشکل شما برطرف خواهد شد. اما درصورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی تلفنی اپراتور ایرانسل تماس بگیرید.

مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ایرانسل

بازهم در آخر قطعی ترین روش: مالک سیم‌کارت می‌تواند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، به دفتر خدمات ایرانسل مراجعه کند. پس از انجام شدن مراحل، دفتر امور مشترکین به شما پین و پوک مورد نیاز را ارائه خواهد نمود.

پیدا کردن پین کد سیم‌کارت‌های رایتل

سیم‌کارت‌های رایتل نیز دارای PIN CODE و PUK CODE هستند که زیر قسمت اسکرچ درج شده است.

توجه کنید: در صورت 3 مرتبه وارد نمودن پین‌‌کد سیم‌کارت به‌صورت اشتباه، شما می‌بایست PUK1 هشت رقمی سیم‌کارت را وارد کنید. چنانچه PUK1 را 10 بار به صورت اشتباه وارد نمایید، سیم‌کارت به صورت کامل قفل شده و قابل استفاده نخواهد بود.

دو روش برای پیدا کردن رمز سیم‌کارت‌های رایتل وجود دارد که در هردو مورد نیاز به اقدام شخص صاحب سیم‌کارت است.

روش اول برای پیدا کردن پین کد سیم‌کارت رایتل

مانند باقی اپراتورهای تلفن همراه، صاحب سیم‌کارت‌های رایتل نیز می‌توانند با مراجعه حضوری به نمایندگی‌های رسمی رایتل و ارائه مشخصات فردی، pin code و puk code سیم‌کارت را دریافت و استفاده نمایند.

روش دوم پیدا کردن پین کرد سیم‌کارت رایتل

شما می‌توانید از خطوط رایتلی با شماره 200 و از سایر خطوط با شماره 09202000000 برای دریافت رمز سیم‌کارت یا شماره خط تماس بگیرد.

نکته نهایی

و در نهایت شما می‌توانید جهت حذف و یا تغییر پین کد خود به “تنظیمات” گوشی رفته و در بخش “امنیت” گزینه “قفل سیم‌کارت” را انتخاب کنید.

امیدواریم که تا به اینجای مطلب هیچ سیم‌کارت قفلی نرسیده و تمام قفل‌هایتان را شکسته باشید.